9 faktů o sociálních médiích, které zřejmě nevíte

12.01.2015

4 minut čtení

Novinky

Avinash Kaushick, indický podnikatel, spisovatel a řečník, kdysi tweetnul, že sociální sítě jsou jako sex mladistvých. Každý to chce dělat, ale nikdo neví přesně jak.

To se psal rok 2009.

Dnes se sociální média stávají nástrojem pro prodej, marketing, PR a komunikaci uvnitř firmy.

1. Sociální média nejsou jen Facebook, Twitter a LinkedIn

Zatímco Facebook, Twitter a LinkedIn jsou absolutně na špici mezi sociálními sítěmi, existují i méně populární sítě sloužící k propojení. Mezi ně bezpochyby patří i sítě založené na vzájemné komunikaci jako například Wikipedia, Tumblr a také YouTube nebo Dailymotion. A mohl bych jmenovat dále a dále.

I firmy využívají sociální sítě. Například SharePoint a Yammer, které slouží pro interní komunikaci.

Ovšem sociálních sítí je nepřeberné množství a každá síť má svoje unikátní uživatele.

2. Sociální média mají za následek zvýšení pracovní produktivity

Asi všichni jsme už slyšeli nějaký příběh o studentovi, který při učení „zprokrastinuje“ neskutečné množství času na Facebooku. Někteří školou povinní si dokonce musí během zkouškového období deaktivovat svoje profily.

Nicméně, tento pokles v produktivitě nemusí nutně platit pro pracoviště.

Ipsos a Microsoft provedli výzkum na 10 000 pracovnících v rámci 32 zemí. Výsledky byly překvapující. U 46% pracovníků se prokázala zvýšená produktivita práce v důsledku užívání sociálních sítí. Samozřejmě zaměstnanci nechatovali na Facebooku se svými kamarády, ale využívali potenciál sociálních sítí jinak – pro interní komunikaci ve firmě, sledování zpráv, týmovou správu projektů a podobně.

3. Sociální média jsou prospěšná na pracovišti

V totožném výzkumu uvedlo 34% zaměstnanců, že vedení firmy podcenilo výhody sociálních sítí a 37% se svěřilo s tím, že by odváděli svoji práci lépe, kdyby management firmy využíval nástroje sociálních médií spolu s nimi.

Čísla jednoduše mluví za vše.

Mimo jiné, McKinseyho studie prokázala, že v určitých odvětvích, jako je například prodej spotřebního zboží, maloobchodní finanční služby nebo profesionální služby, by mohla kompletní implementace nástrojů sociálních sítí navýšit produktivitu až o 25%.

4. Při využití sociálních sítí k náboru nacházíme kvalitní kandidáty

Protože neexistuje žádné omezení pro podání žádosti o zaměstnání prostřednictvím sociálních sítí, kvalita kandidátů se přirozeně velice liší. Není překvapení, že průměrná kvalita žádostí je skutečně nižší, než v případě, kdy společnost využije personální agenturu, která se zaměřuje jen na určité spektrum uchazečů.

Avšak, výzkum z Brighton School of Business Managament dokázal, že 94% náborářů a HR manažerů používají minimálně jednu sociální síť k náboru zaměstannců. Kromě toho 49% zaměstnavatelů se přiznalo k tomu, že za pomocí sociálních sítí zaznamenali určité zvýšení kvality kandidátů.

Neskutečné je však to, že 73% mladých lidi ve věku 18-34 let si našli svoji poslední práci právě díky sociálním sítím. Mimochodem i já.

Social Media Logotype Background

5. Kvůli sociálním médiím jsou zaměstnanci více zapálení do své práce

Dalším důkazem prospěšnosti sociálních sítí je výzkum společnosti Evolve. Jako cílovou skupinu výzkumu si vybrali zaměstnance call centra v USA, bylo jich 40 000. Výstupem byl důkaz, že pracovníci využívající 1-4 sociální sítě opakovaně každý týden zůstávali v práci déle než ostatní.

Další výzkum byl proveden na vzorku 4991 telefonistech, kteří pravidelně používali více než 5 sociálních sítí. A světe div se, tito pracovníci měli vyšší prodej než ti, kteří používali méně sociálních sítí.

6. Neangažovat se v sociálních médiích má dost velké dopady

Další studie, tentokrát od Capgemini Consulting a MIT, prověřila, že zdokonalování se v oblasti sociálních médií je rozhodujícím faktorem, proč na tom jsou některé firmy lépe ohledně financí.

Společnosti využívající sociální sítě čerpají vyšší příjmy ze svých fyzických aktiv. Můžou si také dovolit vyšší platy zaměstnancům, vyšší marže a mají celkově větší hodnotu na trhu.

Kdo je na sociálních sítích aktivní, má se líp.

7. Sociální média jsou kamarádi s přímým prodejem

V roce 2009 společnost Dell vydělala 3 000 000 dolarů jen díky jednomu účtu na Twitteru.

To zní perfektně ne?

Přesto je zapotřebí přistupovat k sociálním mediím jako k nástroji podpory online zákazníků, ne jako k primárnímu nástroji prodeje. V příspěvcích stačí svůj produkt zmínit a nabídnout užitečné informace namísto nepříjemného nucení k nákupu.

8. Není pravda, že dnes už nikdo nepoužívá social news aggregators

Social news aggregators jako je Digg, StumbleUpon nebo Reddit jsou stále cool. Člověk by si mohl myslet, že Facebook, Twitter a LinkedIn nahradili veškerá zpravodajská média – není tomu tak.

Jakto?

Statistiky StatCounter prokázaly, že komunita na StumpleUpon a Redditu je stále velice aktivní. Minulý rok v aktivitě předčila dokonce i YouTube.

9. Starší lidé už také využívají sociální sítě

Společnost Pew Research Center zjistila, že v roce 2013 používalo minimálně jednu sociální síť 43% Američanů starších 65 let. Což byl obrovský nárůst oproti 1% v roce 2008 a 26% v roce 2010.

Zaujal vás tento článek? Rádi byste využívali potenciál sociálních sítí naplno? Napište nám a my vám ukážeme, jak na to!

Android / iOS

Android / iOS

Web

Android

Znojemské historické vinobraní

Android / iOS

Android

Po Stopách Filmu

Android / iOS

Rodinné pasy Jihomoravského kraje

Android / iOS

Taxi99

Android

Web / Android

Android / iOS

Android / iOS

Android / iOS

Android / iOS

Web

Android / iOS

Android / iOS

Android

Easy English Stories

Android

web

Flash

Web

Indra-Šebesta

Web

Fightbooth

Android / iOS

VemSiMě

Android

SHONECT

Web