Jaké monetizační kanály u mobilních aplikací známe?

09.03.2017

1 minuta čtení

Android, iOS, Reinto, Webové stránky

Kolik máte aplikací ve svém mobilním telefonu? Minimálně kalendář, budík a určitě nějaký messenger, sociální sítě anebo emailový klient. Víte, že tyto aplikace mohou svým majitelům, vývojářům či kdo za ně v konečném výsledku inkasuje peníze, vydělávat? A rozhodně to nemusí být malé částky.

Již jsme na blogu psali, jak proměnit svůj nápad na mobilní aplikaci ve skutečnost. Nyní Vám přinášíme další praktické informace  o jednotlivých monetizačních kanálech neboli způsobech, jakými budete na aplikaci vydělávat.

Existují následující způsoby, jak na mobilní aplikaci vydělat:

  1. Platba za aplikaci jako takovou

Když si stahujete aplikace na Google Play či jiném obchodě, víte, že některé jsou zdarma a některé jsou zpoplatněné. Za aplikaci si můžete nechat zaplatit jednorázově při stažení. Dále můžete povolit užívání aplikace na určitou dobu zdarma a až delší užívání si nechat zaplatit. Další možností je nechat si předplatit užívání aplikace na určité období, např. 2 měsíce. To už záleží na typu aplikace či vaší marketingové strategii.

  1. Reklama v mobilní aplikaci

Peníze k Vám mohou proudit i skrz reklamy, které uživatel v aplikaci uvidí. Resp. tedy přes reklamní systémy. Nejrozšířenějším reklamním systémem je AdMob od Google. Tento systém je zdarma a vy díky němu budete inkasovat peníze za to, že bude uživatelům zobrazovat reklamy. Do své aplikace však můžete doručovat i reklamy jiných reklamních systémů, například Facebooku a dalších.

  1. In-app platby

Či tzv. In App Purchases. In-app platby se používají v případě, kdy dochází k nákupu věcí nebo různých doplňků přímo v aplikaci. Podíl z těchto platebních operací přísluší Google Play či App Store. In-app platby jsme zaváděli např. v aplikaci Fight-Booth, kde bylo možné tímto způsobem dokupovat další údery. Pro srovnání existuje ještě možnost platit přes platební bránu, která se ale používá k zaplacení věcí v reálném světě (např. nákup jídla) a její implementace je pro vývojáře o něco náročnější.