Časté dotazy

1. Vytváříte mobilní aplikace i pro Windows Phone?

Aplikace pro Windows Phone vytvořit umíme, nicméně z praxe je tento požadavek od klientů spíše ojedinělý, a to z důvodů malého počtu koncových uživatelů (cca 2,5% na českém trhu).


2. Umíte vytvořit k mobilní aplikaci i administraci?

Ano, většina našich mobilních aplikací obsahuje i samotnou administraci, tedy správu obsahu, funkcí, uživatelů a podobně.


3. Vyvíjíte i hry?

Mobilní aplikace vytváříme na míru našim klientům, tudíž vyvíjíme i hry. Dokonce naše první mobilní aplikace byla hra, a to Chytni Svojdu. Odkaz


4. Zajišťujete i vydání aplikací v Google Play a App Store?

Ano, zajišťujeme, a to i včetně komunikace s podporou Google Play a App Store.


5. Jaké jsou výhody mobilních aplikací oproti webovým aplikacím?

Ovládání mobilních aplikací bývá zpravidla jednodušší, přehlednější a intuitivnější. Po nainstalování navíc fungují offline. Až 80 % uživatelů si nechává mobilní aplikaci ve svém telefonu a mají ji tak prakticky neustále při sobě. S uživatelem lze skrz mobilní aplikaci také komunikovat, např. díky push notifikacím, které se řadí mezi nejeefektivnější komunikační kanál. Díky rozšíření chytrých mobilních telefonů a oblibě mobilních aplikací mezi uživateli představuje vytvoření vlastní mobilní aplikace také konkurenční výhodu.


6. Kolik stojí vytvoření mobilní aplikace?

Cena za velmi jednoduchou aplikaci s několika obrazovkami a základními funkcemi se pohybuje okolo 500 -2000 Euro za platformu, za aplikaci středního rozsahu s několika obrazovkami, s webovou částí a složitějšími funkcemi přibližně 1000 - 4000 Euro za platformu. Cena za velké projekty využívající všechny dostupné mobilní technologie bývá o to vyšší.


7. Chtěl/a bych si nechat vytvořit mobilní aplikaci, ale momentálně nedisponuji dostatečným kapitálem. Existuje i tak nějaká možnost, jak si nechat mobilní aplikaci vytvořit?

Ano a máme pro Vás možnosti hned dvě! Jedna z možností je, že si necháte vytvořit mobilní aplikaci pouze pro jednu platformu. Zde doporučujeme začít s platformou Android, která má cca 82% uživatelů v ČR, a až časem přidat i druhou platformu iOS (cca 15% penetrace trhu). Druhá varianta je, že se vývoj samotné mobilní aplikace rozloží na více etap. Pro začátek se vytvoří základní funkce aplikace a dle možností se následně přidávají další funkcionality.


9. Jaké existují monetizační kanály v mobilní aplikaci?

Existují prakticky čtyři možnosti, a to platba za aplikaci jako takovou, dále reklama v mobilní aplikaci přes reklamní systémy (nejrozšířenější systém AdMob od Google), nákupy přímo v aplikaci (tzv. in app payments) nebo si klient může brát provizi z transakcí uvnitř aplikace.