Online marketingová kampaň pro Masarykovu univerzitu

případová studie

Facebook/ Web

Na podzim roku 2015 vypsala Masarykova univerzita výběrové řízení na online marketingovou kampaň, která měla být cílená na uchazeče o studium, a naše společnost Reinto by Foreveryone byla se svou nabídkou vyhodnocena jako nejlepší. Komplexní marketingovou kampaň, tedy propagaci univerzity nejen jako celku, ale také specializované kampaně pro všech jejích devět fakult, jsme realizovali na konci roku 2015 a na začátku roku 2016.

Cílová skupina byli všichni žáci maturitního ročníku, kteří stojí před rozhodnutím, na jakou vysokou školu jít, popř. jestli vůbec jít. Konečným cílem celé online marketingové kampaně bylo podání přihlášky na Masarykovu univerzitu.

Komplexní marketingová kampaň byla středně velkým marketingovým projektem se zapojením středně velkého realizačního týmu.



Informační část kampaně

V informační části jsme se zaměřili především na nadfakultní témata, a to na prestiž Masarykovy univerzity a uplatnění jejích absolventů na trhu práce. Cílem informační kampaně bylo řešit otázky, které si uchazeč o vysokou školu klade, a především zvýšit počet fanoušků na facebookové stránce https://cs-cz.facebook.com/studujnamuni/ a návštěvnost na stránce http://www.muni.cz/admission_czech.


Akviziční část kampaně

V druhé části kampaně jsme se zaměřili na remarketing a vedení již dříve oslovených uchazečů k oborům, o které v minulosti projevili zájem. Tato kampaň byla tedy již zaměřená na jednotlivé uchazeče zvlášť a cílem bylo přivést již roztříděné publikum k podání přihlášky na jednotlivých fakultách.


Komunikační kanály

Komunikační kanály byly demograficky orientované dle toho, na jakou fakultu se uchazeč hlásí. Následující přehled je zobrazen včetně navrhované kalkulace (položky jsou uváděné bez DPH) při stanoveném rozpočtu 250 000 Kč bez DPH.



Kreativa + Video kreativa
  • Grafické práce dodávány během celé kampaně.
  • 6 obecných témat, 9 fakult, vše 2 varianty.
  • Přizpůsobení jazyka pro slovenské publikum.
Web Studujnamuni.cz
  • Informační část: články zaměřené na studentský život, odkazy na Youtube.com na videa o Muni, příběhy ambasadorů.
  • V novém roce úprava obsahu a především celé domovské stránky - více ve smyslu rozcestníku na články o jednotlivých fakultách a navedení na e-přihlášku.
  • Sběr emailů pro emailingovou kampaň
Facebook
  • Skupina Studujnamuni - anketní otázky, které byly zaměřené na zisk emailů pro emailingovou kampaň.
  • PPC reklamní sdělení vč. placeného řežimu - hlavní jádro kampaně infografiky, textová sdělení, videa, web, ankety na FB stránce, kreativa obsahují i hashtag pro Twitter.
  • Zapojení Instagramu.
Twitter
  • Propojení kampaně hashtagem #studujnamuni, případně dalšími jako #coolbrno, #zijuvbrne, #milujubrno, #ilovebrno apod.
AdWords
  • Youtube - univrzálně zaměřená sdělení.
  • PPC Kontextová reklama - obecná sdělení během informativní kampaně, konkrétní sdělení během akviziční kampaně.
  • Grafické bannery a textová sdělení (vč. hashtagů pro twitter).
Emailing
  • Během celé kampaně informační emaily s termíny jednotlivých fakult (dny otevřených dveří, přihlášky atd.).
  • Informace o tématech jako je bydlení v Brně, studentstký život, výběr vhodné fakulty atd.

Grafický styl kampaně vycházel z aktuálního logo designu a korespondoval s webem www.studujnamuni.cz a aktuálními tištěnými materiály.






Masarykova univerzita od nás také obdržela podrobné statistiky, kde jsou k nalezení informace o mírách prokliků, počtu návštěv, míře opuštění stránek, konverzích a mnohém dalším. Tyto statistiky velmi dobře ukazují dosah a důsledky celé online marketingové kampaně. Ve výsledku považujeme kampaň za úspěšnou.



6 662 8358 307 143402 437
Počet zobrazení reklam v AdWordsPočet zobrazení reklam na FBDosah na FB
1 01520,64x 479
Počet označení "To se mi líbí" stránky Studuj na MUNIPrůměrné zobrazení FB reklam 1 člověkuPočet získaných emailových adres



Od nového roku jsme se spojili se společností Foreveryone, čímž jsme mimo jiné získali zázemí velké digitální marketingové agentury. Společně sdílíme naše zkušenosti, dovednosti a nápady a marketingové kampaně umíme nyní vytvořit ještě lépe!



¨